بلاگ کامپیوتری من

در بلاگ کامپیوتر من قرار کلی محتوا بزارم، امیدوارم خوشتون بیاد.

بلاگ کامپیوتری من

در بلاگ کامپیوتر من قرار کلی محتوا بزارم، امیدوارم خوشتون بیاد.

  • ۰
  • ۰

کامپیوترهای امروزی در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام ما را در هر زمان به دنیای دیجیتال خود متصل نگه می‌دارند. چه برای کار یا بازی به مجموعه وسایل خود وابسته باشید، نگه داشتن آنها در شرایط بی عیب و نقص از اهمیت بالایی برخوردار است. از جذابیت ظاهری گرفته تا عملکرد عملیاتی، یک کامپیوتر با نگهداری خوب به نظر می رسد، دوام بیشتری دارد و عملکرد قابل اعتمادی دارد.

نگه داشتن رایانه شخصی شما در شرایط عالی، عمر رایانه شخصی شما را چه در داخل و چه در خارج افزایش می دهد. سیستم عامل پرمشغله، گرم شدن بیش از حد CPU یا باتری با تخلیه سریع، مشکلات قابل اجتناب رایانه ای هستند که کمی تعمیر و نگهداری منظم می تواند از آنها دفاع کند. بیایید نگاهی به این 10 نکته ضروری برای تعمیر و نگهداری بیاندازیم، تا رایانه شما سالهای بیشتری از عملکرد قدرتمند و جذابیت براق را شاهد باشد.

1. با بالشتک محافظت کنید

همه آنجا بوده اند. افتادن، ضربه‌ها و لغزش‌ها منجر به ظروف آرایشی ناخوشایند می‌شود که باعث می‌شود رایانه شما کمتر از آن دوست‌داشتنی به نظر برسد. اگر مانند بسیاری از افرادی هستید که با رایانه شخصی خود سفر می کنند، هنگام قرار دادن رایانه شخصی خود در یک کیف دستی، محافظت در برابر حوادث غیرممکن به نظر می رسد. یک لپ‌تاپ در معرض خطر در برابر تمام عناصر سفری که احتمالاً می‌خواهید از آن محافظت کنید آسیب‌پذیر است.

 

چه در کلاس تجاری سفر کنید یا به یک کلاس درس در سراسر دانشگاه، محافظت از رایانه خود در برابر عناصر با یک قاب محافظ شروع می شود. چند سبک مختلف حفاظت وجود دارد که سطوح مختلف زره و عملکرد را ارائه می دهند. این شامل:

 

پوسته ها

پوسته‌های لپ‌تاپ که به‌عنوان یک برچسب لپ‌تاپ تمام بدنه عمل می‌کنند، برای محافظت از شاسی در برابر آسیب‌های نور و خراش بهترین هستند.

 

روکش های محکم و محکم

روکش‌های لپ‌تاپ از جنس پلی کربنات، پلاستیک یا لاستیکی از رایانه شخصی شما محافظت می‌کنند و در عین حال دسترسی آسان به پورت‌ها، دکمه‌ها، چراغ‌ها و فن‌ها را فراهم می‌کنند.

 

آستین

یک کیسه ساده، نرم و به سبک پاکت نامه که معمولاً از مواد ملایمی مانند نایلون، پلی استر، جیر یا میکروفیبر ساخته می شود، آستین های لپ تاپ محافظ سبک وزن هستند.

 

کیف پیام رسان

کیف مخصوص شانه ای که به طور خاص برای قرار دادن لپ تاپ و لوازم جانبی شما طراحی شده است، کیف مسنجر لپ تاپ اختصاصی بیشترین محافظت را ارائه می دهد.

 

2. طناب ها را سازماندهی کنید

تنها چیزی که ناامید کننده تر از برخورد با کابل های طولانی و گیج کننده است، این است که همه آنها در این فرآیند به هم ریخته و به هم ریخته شوند. متصل نگه داشتن دنیای دیجیتال شما یک امر ضروری است، بنابراین حذف کابل ها یک گزینه امکان پذیر نیست. وقت گذاشتن برای شلوغ کردن و سازماندهی توده سیم‌های مار مانندی که از پریز برق و درگاه‌های رایانه شخصی شما تولید می‌شوند اولین قدم عالی برای کاربران دسکتاپ و لپ‌تاپ است. این نکات سازماندهی سیم را امتحان کنید:

 

یک نوار برق چرخان

نوارهای برق سنتی یک خط یا پانل ورودی های موج را ارائه می دهند. یک نوار برق چرخان این آزادی را به شما می دهد تا موقعیت بسیاری از شارژرها، مانیتورها و داک های خود را تغییر دهید.

 

کابل های کد رنگ

کابل های کامپیوتر معمولا دو رنگ هستند. سیاه و سفید. سازماندهی بهم ریختگی سیم ها ممکن است به سادگی رمزگذاری رنگ آنها با رنگ های قرمز، آبی، زرد، سبز و یا استفاده از برچسب هایی با رنگ های قابل تشخیص باشد.

 

گیره های کابل

هنگامی که گیره های کابل را به میز، دیوار یا زمین خود وصل می کنید، مدیریت سیم ساده می شود. این گیره های کوچک برای نگه داشتن کابل ها در اندازه های مختلف طراحی شده اند.

 

پانل سازمان دهنده

پانل سازمان دهنده سیم که به عنوان پانل گیره های کابل عمل می کند، چندین سیم را در خود جای می دهد. آن را با یک چسب در جای خود بچسبانید یا هنگام استفاده از پانل وزن دار آن را کنار میز نگه دارید.

نکته حرفه ای: حتما سیم های خود را از هر مسیر پیاده روی دور نگه دارید. افتادن روی سیم‌ها می‌تواند منجر به سقوط دستگاه‌های شما شود و در یک لحظه آسیب بیشتری نسبت به سال‌ها استفاده از آن‌ها وارد کند.


3. سیستم عامل خود را به روز کنید

اگر به دنبال تعمیر و نگهداری اولیه کامپیوتر هستید، به روز نگه داشتن سیستم عامل خود یکی از ساده ترین راه حل ها است. صرف نظر از اینکه وفادار ویندوز، مک یا لینوکس هستید، به‌روزرسانی رایانه شخصی خود در صورت در دسترس بودن وصله‌های جدید، تضمین می‌کند که رایانه شما در لبه‌های قدرت عملکرد باقی می‌ماند.

ویندوز 10 برای هماهنگ نگه داشتن کاربران با بررسی های به روز رسانی یک بار در روز شناخته شده است. این اسکن خودکار در پس‌زمینه انجام می‌شود و همیشه در صورت وجود هر گونه وصله نرم‌افزار یا سیستم عامل مهمی که باید ایجاد شود، به شما اطلاع می‌دهد. هدف نهایی بهینه سازی عملکرد رایانه شخصی شما است، بنابراین وقتی ویندوز به شما پیشنهاد به روز رسانی می کند، باید این کار را انجام دهید.

 

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • مدیر بلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی